joi, 21 octombrie 2021

Jungle King. cosăuți.md



Nu-mi vine să cred că, săpând aiurea prin adâncurile internetului, am găsit, într-un articol despre Doping-Pong, un grup de artiști care se ocupă de regândirea/revalorificarea imaginilor cult ale propagandei sovietice, un tricou foarte asemănător cu al meu, de pe la 13-14 ani, despre care am scris într-un interviu cu Andra Rotaru. Tare îmi pare rău că nu l-am păstrat.

Larisa, o verişoară. Mi-a luat de la magazinul „pe zagatovkă” (*1) de la Iampol, orășelul ucrainean de peste Nistru, un tricou scump, de import, dintr-un material fin, cu desen viu colorat. Spatele tricoului era tot siniliu, partea din față – albă, cu un leu mic imprimat pe piept. În plus, avea sub leu inscripția Jungle King. Karoce (*2), un vis pentru acele timpuri. Într-o zi, țin minte că observasem la cineva un tricou similar și m-am grăbit s-o informez:
– Știi, Larisa, era un tricou fix ca al meu, dar parcă pe mine se așază mai bine.
– Clar lucru că se așază mai bine – a zâmbit – are și pe ce se așeza.
Și i-am fost atât de recunoscătoare. Datorită ei, m-am simțit regina junglei, fapt care nu mi s-a întâmplat prea des în copilărie.
(*1) Magazin „pe zagatovkă” – un magazin de unde puteai cumpăra diverse lucruri de import. Plata se făcea parte în bani, iar parte – în produse bune pentru export, cum ar fi miez de nucă, miere de albine etc.
(*2)Mai pe scurt (rus)








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu